Choreografia w Centrum - Roczny kurs choreografii eksperymentalnej.

Fundacja Burdąg oraz Centrum w Ruchu zapraszają na siódmą edycję kursu!

CHOREOGRAFIA W CENTRUM to projekt edukacyjny przeznaczony dla wybranej grupy osób, zainteresowanych choreografią w praktyce. Projekt opiera się na założeniu, że choreografia to dyscyplina łącząca predyspozycje twórcze z inteligencją, wrażliwością i czujnym spojrzeniem na otaczającą rzeczywistość. Jako autorki kursu – choreografki – odwołujemy się do bliskiego nam, szeroko rozumianego definiowania tej dziedziny. Interesuje nas jak można wykorzystywać jej narzędzia dla rozwoju własnych zainteresowań twórczych, zarówno w tańcu jak i innych dziedzinach sztuki (i życia). Bardzo cenimy także wspólnotę zgromadzoną wokół tworzenia i doświadczania tańca czy performansu i postrzegamy ją jako kluczowy element wspierający zdobywanie wiedzy i rozwój artystyczny. Przy rosnącej popularności sztuki tańca ciągle zauważamy niedobór miejsc edukacji i wymiany dla osób poszukujących własnego języka choreograficznego. Szczególnie paląca wydaje nam się potrzeba utrzymania przestrzeni otwartej na eksperymenty i wolność artystyczną, jako przeciwwagę do konserwatywnych i opresyjnych tendencji rosnących w siłę w naszym kraju. 

Kurs jest prowadzony przez dwie choreografki i choreografa uczących przez pryzmat swoich indywidualnych poszukiwań artystycznych. Stałym elementem zajęć jest praktyka ruchowa mająca na celu zdobywanie wiedzy poprzez doświadczenie i działanie. Będziemy również zajmować się rozwijaniem researchu, poznawaniem narzędzi choreograficznych, pracą wokół indywidualnych zainteresowań uczestniczek i uczestników, oraz tworzeniem etiud. W czasie pomiędzy prowadzonymi zjazdami wymagana będzie samodzielna praca. Pojawią się także takie tematy jak dawanie i przyjmowanie feedbacku, kolektywne metody pracy oraz relacja między doświadczeniem, refleksją i praktyką. Wszystko to w kontekście historii i teorii choreografii oraz aktualnych napięć społeczno-politycznych. Zagadnienia, które będą obecne na kursie to: polityczność choreografii, choreografia społeczna, emancypacyjny potencjał tańca, choreografia tekstu i polityczność głosu, normy ciała i ich kontestacja w tańcu, interdyscyplinarność, powiązania tańca ze sztukami wizualnymi, body artem, performance art, i innymi dyscyplinami

Zapraszamy choreografów, tancerzy oraz artystów innych dziedzin sztuki (lub pracujących na ich przecięciu), dla których choreografia będzie poszerzeniem praktyki twórczej. Ofertę kierujemy także do studentów szkół artystycznych oraz teoretyków tańca, którzy nie boją się praktyki.

 

TERMINY w sezonie 2022/23:

Rozpoczniemy kurs 4-dniowym warsztatem integracyjnym w Studio Burdąg na Mazurach. Zjazd obejmie 3 pełne doby (przyjazd w czwartek wieczorem, wyjazd w niedzielę wieczorem), odbędzie się w dniach 15-18 września 2022 roku.

Następnie odbędzie się 14 weekendowych warsztatów w Centrum w Ruchu w Warszawie, rozłożonych od października 2022 do maja 2023 roku.
Każdy weekend = 10h + zjazd w Studio Burdąg

Łącznie 15 zjazdów = około 200 godzin warsztatów!

Dokładne terminy wszystkich zjazdów – poniżej.

 

PROWADZĄCY:

Przemek Kamiński

Maria Stokłosa

Marta Ziółek

 

CENA:

4400 zł za CAŁY ROCZNY kurs!

Cena obejmuje koszt całego szkolenia, łącznie ze zjazdem w Studio Burdąg (w tym zakwaterowanie + sala taneczna 24h).

 

MIEJSCA:

Studio Burdąg

Centrum w Ruchu

 

Deadline zgłoszeń: 16 czerwca 2022r.

W celu zgłoszenia prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego:

https://forms.gle/tWLZ3VKbNJmW8TEo8

Wyniki kwalifikacji ogłosimy drogą mailową do 30 czerwca 2022r.

Wybranym uczestnikom zostaną przesłane dalsze informacje oraz dane do przelewu.

Istnieje możliwość rozłożenia płatności na 4 równe raty, po 1100 zł każda, płatne w terminach:

I rata – do 1 września 2022 roku

II rata – do 1 października 2022 roku

III rata – do 1 listopada 2022 roku

IV rata – do 1 stycznia 2023 roku

Pierwszą ratę płatności lub całość kwoty należy uiścić do dnia 1.09.2022r.

Nie uiszczenie opłaty do ustalonego terminu jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w kursie, na miejsce danej osoby zapraszana jest wówczas następna osoba z listy rezerwowej.

Osoby wybrane do udziału w projekcie deklarują uczestnictwo w minimum 11 z 14 zjazdów weekendowych oraz w całym zjeździe integracyjnym w Studio Burdąg.

Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest róznoznaczne z akceptacja wyżej wymienionych zasad.

 

DATY POSZCZEGÓLNYCH ZJAZDÓW:

ZJAZD INAUGURACYJNY w Studio Burdąg:

15-18 września

ZJAZDY WEEKENDOWE w Warszawie:

15-16 oraz 29-30 października

26-27 listopada

14-15 oraz 28-29 stycznia

11-12 oraz 25-26 lutego

4-5, 11-12 oraz 25-26 marca

1-2 oraz 22-23 kwietnia

13-14 oraz 27-28 maja

POKAZ na zakończenie kursu:  27-28 maja 2023 roku

 

ORGANIZATORZY:

Fundacja Burdąg 

Centrum w Ruchu 

 

KONTAKT:

kontakt: Ksenia Opria

kontakt@fundacjaburdag.com

PRZEMEK KAMIŃSKI.

Polski choreograf i performer, mieszkający w Berlinie. Posiada licencjat z choreografii (HZT lnter-University Centre for Dance na Uniwersytecie Sztuki w Berlinie) i magisterium z antropologii wizualnej (HMKW w Berlinie). Jego prace choreograficzne prezentowane były m.in.: w HAU Hebbel am Ufer w Berlinie, K3 w Hamburgu, Kunsthalle Zurich w Zurychu, Art Stations Foundation w Poznaniu, Muzeum Sztuki w Łodzi, Nowym Teatrze w Warszawie, Sophiensaele w Berlinie, podczas praskiego Quadrennial of Performance Design and Space czy Festiwalu Tanztage w Berlinie.

Był choreografem-rezydentem w K3 w Hamburgu, Workshop Foundation w Budapeszcie czy l.C.l./CCN w Montpellier. Jego działalność wspierana była przez berliński Senate Department for Culture and Europe, Fonds Darstellende Künste czy National Performance Network. Był także stypendystą Alternatywnej Akademii Tańca w Art Stations Foundation w Poznaniu czy Kunstlerhaus Lukas w Ahrenshoop. Występował w projektach takich artystek i artystów jak: Nevin Aladag, Juan Dominguez Rojo, lsabelle Schad, Nicole Seiler, Jeremy Shaw, Emma Waltraud Howes czy Julian Weber.

 

MARIA STOKŁOSA  łączy choreografię z praktyką improwizacji tańca. Jej solo “Wychodząc od działania” było prezentowane w ponad 40 wersjach w galeriach, teatrach, domach kultury oraz w niezależnych przestrzeniach sztuki i plenerze. Maria Stokłosa jest także autorką takich spektakli jak: „Królowa Wody”, (w ramach wystawy „Inne Tańce” w U-jazdowskim w Warszawie), „Złote Demony” (premiera w MCK Nowy Teatr w Warszawie), „Wylinka” (premiera w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie). Współpracuje z choreografami Meg Foley oraz Peterem Pleyerem, a także z reżyserem teatralnym Wojtkiem Ziemilskim. Występowała ponadto w „Tuning Scores” Lisy Nelson oraz „Tribes” Sary Shelton Mann, i in. Ukończyła choreografię w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie oraz wydział tańca współczesnego w London Contemporary Dance School at The Place. Maria Stokłosa jest zaangażowana w wiele działań na rzecz rozwoju choreografii eksperymentalnej – jako inicjatorka projektów edukacyjnych i nauczycielka, a także jako prezeska Fundacji Burdąg i członkini Centrum w Ruchu. Prowadzi autorskie warsztaty i wykłady m. in.: na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu czy LaSalle College of The Arts w Singapurze.

W 2021 ukończyła studia kulturoznawcze w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim i była laureatką Stypendium Badawczego Grażyny Kulczyk, które zaowocowało powstaniem pracy: „Co robię, kiedy tańczę? “Wychodząc od działania” – badania artystyczne i doświadczenie improwizacji tańca w perspektywie autoetnograficznej”


MARTA ZIÓŁEK choreografka, reżyserka, performerka. Absolwentka choreografii w SNDO
w Amsterdamie. Odnosząc się do kolektywnych technik cielesnej partycypacji bada emancypacyjną i uzdrawiającą społecznie moc tańca. Prowadzi warsztaty empowermentowe dla kobiet. Taniec postrzega nie tylko jako przestrzeń indywidualnej manifestacji ciał, ale jako kolektywne działanie, które może stać się narzędziem oporu i rodzajem kinetycznej broni. W swoich choreografiach tworzy hybrydowe formy, przemieszczając się od rebelianckich gestów kultury ulicznej do sztuki wysokiej. Zajmuje się zagadnieniem autoinscenizacji kobiecego ciała i głosu. Działa w obszarze tańca, filmu i teatru. Autorka m.in. takich spektakli, jak PANIE WŁADZO, TO SĄ TYLKO TAŃCE (razem z Anką Herbut), MONSTERA, TRUCIZNA, PIXO, Zrób siebie i filmu USTOWANIE.

Powrót do góry
Instagram:
Ten komunikat o błędzie jest widoczny tylko dla administratorów WordPressa

Błąd: nie znaleziono kanału.

Przejdź na stronę ustawień kanału Instagramu, aby utworzyć kanał.